Air France: Tavasztól újra lesz reggeli járat Párizsba!

Október 24. hétfőn már foglalható az új, hajnali járat Párizs Charles De Gaulle repülőtérre – igaz, a járat csak 2014 nyári menetrendjében indul, mégis nagyon fontos, mert általa ismét elérhető az Air France transzatlanti, dél-amerikai, karibi és indiai járathálózata. Hogy ez miért fontos, s mi a sztori, a posztban olvashatod.

A Malév 2012. februári elvesztése nemcsak sok magyart ütött szíven, de komolyan főtt a feje az Air France járattervezőinek és budapesti értékesítőinek is, hiszen azon nyomban kiesett a hajnali járat (amit a Malév üzemeltetett), ami egy sor, 12 óra előtt induló transzatlanti járatra vitte az utasokat, konkrétan a legfontosabb feeder volt a 7.20-as gép, amely 9.40-kor Párizsban volt, tehát minden 10.40 után induló hosszú járatra rá tudta hordani az utasokat. (Mindezt a Malév üzemeltetésében nagyon költséghatékonyan, mert a járatnak nem kellett Budapesten éjszakáznia. Az együttműködés jó volt a Malévnak is, mert egyrészt az AF utasokkal mindig tele volt a járat, a Malév pedig tudott eladni a Párizsból reggel induló pesti járatra, amit az AF üzemeltetett.)

2012 február harmadikától az Air France konkrétan elvesztette ezt a járatot, s nem is tudott csatlakozást kínálni olyan, délelőtt induló járatokra, mint Boston, az USA nyugati partja, Afrika, a dél-amerikai első járatok, a karibiak, stb. Csak olyan csatlakozást tudtak/tudnak nyújtani, ami Párizsból 13 óra után indul. Mindez azt jelentette, hogy mindazokat, akik délelőtt akartak elindulni a hosszú járattal, azokat Amszterdamon keresztül tudtak csak elvinni, a KLM segítségével, így viszont a reggeli AMS vált olyan zsúfolttá, hogy az Amszterdamba tartók a reggeli gépre aranyáron juthattak jegyhez.

Október 24-től már foglalható a járat, amely 2014. március 30-tól üzemel. A felújított CDG terminálra Budapestről reggel 6:50-kor, 10:10-kor és 15:50-kor indulnak a gépek, Párizsból Budapestre pedig 7:15-kor, 12:45-kor és 20:20-kor. A kora reggeli és délelőtti járatot 131 férőhelyes A318-as repülőgéppel üzemeltetik, délután pedig 200 férőhelyes A321-es repül Párizsba.

– Nagyon örülünk, hogy utasainknak ismét biztosítani tudjuk ezt a rendkívül fontos reggeli járatot. Ezzel az átszervezéssel nem csak azoknak kedvezünk, akik Amerikába, vagy Afrikába utaznak tovább, hanem azoknak az üzletembereknek, akik egy napra, üzleti céllal utaznak a francia fővárosba. A megújult párizsi Charles de Gaulle repülőtér gyors és kényelmes átszállási lehetőséget biztosít utasaink számára bármelyik Sky Team célállomás felé – összegezte Melles Botond, az Air France magyarországi igazgatója az új menetrend előnyeit.

Másfél év: ennyi munka kellett ahhoz, hogy a Párizsban meghozzák a döntést: mégiscsak megéri Budapestre indítani egy éjszakázós járatot. Bizonyára sokat mérlegeltek, nézték a számokat, a hazai AF-munkatársak pedig bizonyára lépten-nyomon elmondták francia főnökeiknek, hogy mennyire hiányzik ez a gép.

Remélhetőleg az új járatnak köszönhetően kicsit fokozódik a verseny a hosszú távú piacon, s ez talán kihatással lesz az árakra is. Majd meglátjuk!