AZ ÉV LÉGITÁRSASÁGA: Qatar Airways

 

Páriszban a LeBourget légishown kiderült, hogy ki lett az év légitársasága az iparágilag  általánosan elfogadottnak számító SKYTRAX rangsora alapján. A Qatar Airways először nyerte el ezt a címet, s arra is – emlékezetem szerint – először van példa, hogy olyan társaság nyerjen, amelyik repül Budapestre. A dohaiak ugyanakkor hatodjára lettek a közel-kelet legjobbjai, s korábban a Premium Terminal-on található első osztályú várójuk elnyerte a legjobb First Class Longe címet is.

Nagy meglepetést persze ez az eredmény nem okozott, több okból sem: a Qatar hihetetlenül dinamikus légitársaság, vezérigazgatója, Akbar Al Baker pedig többször is kijelentette már: a világ legjobbjainak táborában is kimagaslóak kívánnak lenni. Aki pedig találkozott a dohai fővezérrel, akár pár percre is, tudhatja: nem beszél a levegőbe.

A SkyTrax egyébként több, mint 18 millió utas véleménye alapján készül, s több, mint 200 légitársaság verseng azért, hogy elnyerje a legjobbnak járó díjat. Manapság jórészt keleti és ázsiai fuvarozók nyernek, így a Singapore Airlines vagy épp az Emirates is birtokolta ezt a címet a közelmúltban.

Visszatérve az idei évre, a legjobb kínai légitársaságnak a Hainan Airlines-t választották, ami ugye már csak azért is örömteli, mert ők is járnak Budapestre.

A Qatar eddig is az ötcsillagosok nem túl népes táborában tanyázott. Kevés olyan légitársaság van a világon, azok is jellemzően öböl-béliek, melyekkel kapcsolatban a ma már nem túl igényes, ámde orrát magasan hordó európai emberfia, egy turistaosztályú hosszútávú szakasz lerepülése után kijelenti: legközelebb csak ezekkel repülök! Talán emiatt a belső enteriőr miatt. (Egy B777-300 belülről.)

Mint azt Akbar al Baker januári budapesti vizitje óta tudjuk, a légitársaság egy zsír új termminált épít Dohában, amelyből egyelőre  látványtervek vannak de abból egy igen impozáns képet megmutatok most. Alatta pedig azt az igen szolíd vámmentes vásárló komplexumot, amelyben az utasok el tudják tölteni idejüket amíg a dohai csatlakozásra várnak. Tekintve, hogy négy elcsúsztatott hullámban repülnek Dohából, illetve oda, a transzferidő sosem több két óránál, de lehetnek olyan utasok, akik e Duty Free láttán inkább a 6-8 órás, netán az egy napos tranzitidő mellett döntenek.

És akkor itt a DutyFree…

A post hamarosan folytatódik…