Kényelem és praktikum: Európában is KLM Economy Comfort

Nagyobb lábtér, némi privát tér és konnektor azoknak, akik dolgozni szeretnének. Mindezt elég korrekt áron. Bár eredetileg az üzleti célból utazóknak találták ki, nem csodálkoznék, ha végül is tülekednének érte az utasok, egyszerűen, mert jó. Persze azt is megmutatja, hogy az európai légitársaságoknak át kell gondolniuk a business class árazásukat, feltéve, hogy keresni akarnak.

Nézzük a lényeget: 8500 forint szakaszonként (annyi, amennyiért a Ryanair felveszi a feladott csomagot – csak az összehasonlíthatóság kedvéért), minimum hat centivel nagyobb lábtér, negyven százalékkal tovább dönthető ülés, a középső hely üresen hagyva, némi privát teret biztosítva az utasnak, s ami talán a legfontosabb, egy apró kis szerkezet az ülések alatt: a konnektor. Két óránál hosszabb járatokon bizony már nagyon hasznos egy ilyen, hiszen a ma használt laptopok többsége ennyi idő alatt merül le, leszámítva a drágább gépeket, a MacBook Air-t és az ultrabookokat…

A business után az első néhány sor ez a zóna, s egyértelmű, hogy az üzleti célból economy osztályon utazók igényeire adott – egyébként ütős választ – a KLM. Az, hogy hamarabb leszálhassanak a gépről, hogy dolgozni tudjanak, s hogy legyen némi privát terük, akár a cuccaik ülésre pakolására, akár csak úgy, mind az ő igényeiket elégíti ki. Ám ezért az árért mindenki más is foglalni fogja a comfort helyeket, különösen egy hosszabb járaton.

Mindez persze azt is mutatja: a business class európán belüli utazásoknál nem működik -csak a hosszú távon business jeggyel utazók veszik igénybe, amíg az indulási pontjuk és az amszterdami átszállás között repülnek. Aki Európán belül repül, nagyjából ennyit igényel, amit most az eco comfort kínál.

Ráadásul, Flying Blue elite tagok az árból kedvezményt kapnak: az arany 50, az ezüst 25, a platina 100 százalékot ér.