Készül a Singapore Airlines első Airbus A350-ese

Az Airbus Toulouse-ban elkezdte a Singapore Airlines első A350-900XWB gépének gyártását. A szingapúri légitársaság az A350 egyik legkomolyabb megrendelője, nem mellesleg pedig a világ egyik legjobb légitársasága. Az Airbus A380 bevezetői voltak, s turista osztályon is olyan szolgáltatást nyújtanak, hogy na. Ami az A350-est illeti, összesen hetven gépre szerződtek le, az első repülőt 2016 elején szállítják le. Remélem, az első célállomás Sydney lesz.

A törzsszekciók összeillesztését követően a szárnyak és a vezérsíkok felhelyezése, majd a kabin kiépítése és a rendszerek installációja következik. Ezután elektronikai tesztek, végső konfigurálás, gurulási tesztek, a hajtóművek felszerelése, majd repülési tesztek. Nagyon nagyvonalakban, a valóságban sokkal bonyolultabb a dolog.

A Singapore Airlines az A350XWB bevezetésével átfogó flottamodernizációs programját indítja el, a hetven gépes fix rendelésével a jelenleg 780 megrendelést tartalmazó gyári listában a SIA a Qatar Airways után a második legnagyobb vevője az A350-es típusnak. Amely pedig az egyik legkomolyabb, s legnagyobb komfortot nyújtó, nagy kapacitású és nagy hatótávolságú szélestörzsű utasszállító. Csendes, erős, környezetkímélő, az extra széles törzs miatt a komfort szintje magas, a kabin zajszintje viszont alacsony, az egy székre jutó költség pedig meglehetősen kedvező. Az A350-900XWB listaáron szerint 304,8 millió dollárba kerül.

Az A350-est a légitársaság a meglévő B777-200/200ER gépei váltótípusának szánja. A szingapúri Changi repülőtér, amely szerény véleményem szerint a világ legjobb reptere, s amely a hetven A350XWB bázisa lesz, május 11-e óta már rendszeres kiszolgálója a típusnak, a Qatar Airways, a típus első üzemeltetője ugyanis Frankfurt után Szingapúrt választotta a típus úticéljául.